Economic

• optimizarea si eficientizarea traficului de marfa containerizata
• reducerea costurilor în traficul de containere
• crearea de modele de afaceri
• marirea nivelului de satisfactie a clientilor
• reducerea timpilor de operare/manipulare a containerelor din sistemul de transport
• noi oportunitati de afaceri pentru IMM, regional

Social

• reducerea accidentelor rutiere
• ridicarea nivelului de siguranta si securitate a containerelor ajunse la destinatie si aflate în tranzit
• îmbunatatirea controlului containerelor din punct vedere autoritati
• îmbunatatirea controlului containerelor pentru beneficiari prin tracking/tracing

Protectia Mediului

• reducerea emisiilor de CO2
• reducerea zgomotului pe arterele rutiere
• decongestionarea rutelor auto la poarta portului maritim
coridoare verzi de marfa – cale ferata electrificata
• reducerea consumul de combustibil
• alegerea locatiilor pentru implementare DP fara decizii legate de relief (afectare lacuri, râuri, crearea de noi cai navigabile interioare)

Beneficii Dryport

Consideram ca demersul nostru ar putea contribui la reducerea costurilor totale pe container, îmbunatatirea transportului de containere pe cale ferata si implicit la reducerea retururilor de containere goale.

De asemenea, proiectul nostru ar putea contribui la cresterea calitatii serviciilor de transport si, în consecinta, la îmbunatatirea întregului lant logistic:
• optimizarea acestor proceduri va asigura transbordarea marfurilor în timp util
• un mai bun management al prioritatilor va rezulta din optimizarea întregului sistem
• punctualitatea schimbului de informatii va asigura planificarea, programarea si controlul la nivel maxim
Un alt avantaj care ar putea sa apara datorita cercetarii dar mai ales implementarii proiectului nostru ar fi îmbunatatirea serviciilor de logistica prin: scurtarea lantului logistic prin gruparea activitatilor în terminale teritoriale, cresterea sigurantei în transportul marfurilor periculoase, reducerea riscului de accidente, daune si furt. Mai mult, dryport-urile vor contribui semnificativ la marirea capacitatii porturilor maritime, fara investitii financiare si fara necesitate de spatiu aditional.
Această pagină reprezintă partea componentei practice şi de popularizare din proiectul de cercetare din cadrul tezei de doctorat cu titlul "Cercetări privind implementarea dryport-ului în România", sub patronatul şi auspiciile Şcolii Doctorale de Economie din cadrul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor a Universităţii “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, România.